Deltakere som er eksterne for organisasjonen trenger ikke en lisens for å bli med i et nettmøte arrangert av dere på Teams. Eksterne trenger heller ikke å være med i et team for å kunne delta i nettmøter.
Følg veiledningen under for hvordan du inviterer eksterne inn i møtet. Her finner du også en veiledning til de eksterne som du kan legge ved i møteinnkallingen.
1. Opprett en møteinnkalling i Outlook som vanlig.
2. Legg til lenke til Teams ved å trykke på Teams-knappen i møteinnkallingen.
3. Om deltakerne i møtet ikke har gjennomført Teams-møte før eller ikke har Teams-appen, kan du legge ved denne veiledningen i møteinvitasjonen.
Dersom deltakerne har Teams-appen fra jobb eller skole, eller har lastet ned gratis versjonen tidligere så vil de kunne åpne nettmøtet fra Teams-appen på samme måte som du er vant til fra før. Dersom deltakerne ikke har Teams-appen så kan de følge veiledningen i lenken over for å bli med i møtet. Da åpnes møtet i nettleser. Du kan anbefale deltakerne å benytte nettleseren Chrome da dette fungerer best for nettmøter fra nettleser med Teams.
4. Når eksterne deltakere blir med i møtet forblir de i lobbyen, og du blir bedt om å slippe de inn
Velg "Gi tilgang" når du får varsel om dette og se alle deltakere i møtet ved å trykke på Personer - ikonet.
Slik vil lobbyen se ut for de eksterne deltakerne:
Lykke til med Teams-møter med eksterne! Trenger du mer informasjon om hvordan du gjennomfører møtene så se gjennom nettkursene i Teams eller meld deg på lynkurs i Teams hos oss i Skykontoret.